GECE GÜNDÜZ

GECE GÜNDÜZ

KONU : Gece - Gündüz

AMAÇLANAN HEDEF : Çocukların içinde bulunduğu Zamanla ilgili kavramları açıklamasına ve olayları oluş zamanına göre sıralama becerisinin kazanılmasını sağlar.

YÖNTEM: Bütünleştirilmiş matematik, fen ve sanat etkinliği ( Büyük Grup) Soru cevap - demostrasyon yöntemi 

MEKAN :  Sınıf ortamı 

SÜREÇ:   Çocuklarla çember olarak yere oturulur.

“Gece olunca ne olur? Biz ne yaparız?” diye sorulur ve cevaplar dinlenir.

“Evet, gece olunca güneş batar ve hava kararır. Biz de uyuruz.” denir.

“Peki, gündüz olunca ne olur? Neler yaparız?” diye sorulur ve cevaplar dinlenir.

“Evet, gündüz olunca güneş doğar, uyanırız, kahvaltı yaparız, okula gideriz.” denir. Ardında çocuklarla birlikte gece ve gündüz oyunu oynanır. Daha sonra hazırlanan gece gündüz maketi el feneri yardımı ile güneş ışığı verilerek dünya kendi etrafında döndürülür dünyanın güneş ışığını alan tarafı gündüz güneş ışığını almayan tarafı ise gece olduğu gözlemlenir.  Gece ve gündüz gökyüzün de oluşan cisimlere dikkat çekilerek farkındalık oluşturulur. Ardından gece gündüz sanat etkinliği yapılarak etkinlik sonlandırılır. 

İLGİLİ VE SORUMLU KİŞİLER : öğretmen ve öğrenciler.

27.12.2023 41

27-12-202327-12-2023